| مقایسه اثربخشی آموزشهای محیط زیستی حضوری و آنلاین در تغییر نگرش و رفتار شهروندان |
| کد مقاله : 1051-FSN (R1) |
| نویسندگان |
|
مرجان بدری * دانشجوی دکتری تخصصی برنامه ریزی محیط زیست،واحد علوم و تحقیقات،دانشگاه آزاد اسلامی،تهران،ایران |
| چکیده مقاله |
| این پژوهش به مقایسه اثربخشی آموزشهای محیط زیستی حضوری و آنلاین در تغییر نگرش و رفتار شهروندان پرداخته است. با توجه به چالشهای محیطزیستی و ضرورت تغییر رفتارهای افراد برای حفاظت از محیط زیست، هدف اصلی این تحقیق بررسی تأثیر دو روش آموزش بر آگاهی، نگرش و تغییرات رفتاری افراد در زمینههای زیستمحیطی است. روش تحقیق از نوع تجربی مقایسهای بوده که در آن دو گروه از شهروندان بهطور تصادفی به گروههای آموزش حضوری و آنلاین تقسیم شدند. نوآوری این پژوهش در مقایسه دقیق اثربخشی آموزشهای حضوری و آنلاین در تغییر نگرشها و رفتارهای زیستمحیطی در یک جامعه مشخص و در شرایط مختلف است. نتایج نشان میدهند که آموزشهای حضوری به دلیل تعامل مستقیم و فضایی برای مشارکت فعال، تأثیر بیشتری در تغییر رفتارهای محیطزیستی دارند. از سوی دیگر، آموزشهای آنلاین بهویژه به دلیل انعطافپذیری زمانی، دسترسی آسانتر و راحتی در شرکت برای گروههای مختلف، در گسترش آگاهیهای محیطزیستی تأثیرگذار بودند. |
| کلیدواژه ها |
| آموزش محیط زیستی، آموزش حضوری، آموزش آنلاین، تغییر نگرش، رفتار محیطزیستی |
| وضعیت: پذیرفته شده |
